2009. augusztus 16., vasárnap

Blogos könyves játék

Szeretek olvasni, így örültem, amikor Raindrop, xlliann-Jutka és Judit játékra hívott. A szabályok a következők:

1. Az éppen most olvasott könyvet nyisd ki a 161. oldalon, és írd le az ötödik mondatot.
2. Add tovább a játékot öt kedves blogos ismerősnek.

Meg fogom szegni a szabályt, mert nem tudnék csak öt embert kiválasztani, vagyis nem szeretek válogatni, hogy kinek adjam és kinek nem. Így tehát mint a múltkor: aki nálam jár, és szeretné, az vegye, vigye! :)

Mióta tudok, szeretek is olvasni, rengeteget olvastam. Sajnos mostanában már egyre kevesebbet... Ahogy öregszem, lustulok :) Szerintem leginkább az internet az oka: gyors, könnyen emészthető, csábító, kikapcsoló. Érdekes jelenség - nem szoktam így lenni -, hogy egyszerre több könyvet is elkezdtem olvasni, aztán mindig félbehagytam őket, mást olvastam (ki - jobb esetben). Most ezek vannak félbehagyva:

- Thomas Hardy: Egy tiszta nő
- Louisa May Alcott: A nyolc unokatestvér
- Tracy Chevalier: Hulló angyalok
- Albert Györgyi: Miért pont én?

De amit legutóbb elkezdtem, az Charlotte Brontëtól a Shirley. Az ötödik mondattal azonban bajban vagyok, mert párbeszédes rész, és annyira sajnos nem vágom a nyelvtan, hogy tudjam, mi számít egy mondatnak vagy többnek ilyen párbeszédeknél (mondta, felelte stb. külön számít-e?). Végül egy olyan mondatot választottam, ami akár az ötödik is lehet, és értelmes is. :)

"Kihívó megjegyzés ez ilyen színű és formájú szájból."

3 megjegyzés:

Jutka írta...

Nagyon örülök, hogy játszottál velem. Ezért jók ezek a játékok, mert lehet a szabályokat egy picit variálni.

Judit írta...

Bocsánat, az elözőt töröltem!!!
Azt írtam, hogy úgy alakíthatjuk a szabályokat, ahogy azt az egyéniségünk diktálja, szerintem:))
Jó tudni, hogy miket olvasol:))

Fauna írta...

xlliann: szívesen játszottam, mert ez valóban nekem való játék.

Judit: kicsit eklektikusak az olvasmányaim, ugye? :) Legalább az egyiket be kellene már fejezni... :)